Geschiedenis

De woningvereniging Obbicht en Papenhoven is opgericht op 19 augustus 1920. De eerste woningen die gebouwd zijn dateren van 1952. Het was in die tijd heel gewoon dat de verhuur en alles wat met huren te maken had bij een van de bestuursleden thuis werd afgehandeld. In 1987 werd de woning aan de Sint Willibrorduslaan 15 aan het verhuurbestand onttrokken en werd het eerste officiële kantoor in gebruik genomen.

Door saneringen binnen het Groene Kruis kwam in 2004 het Groene Kruis gebouw vrij. De woningvereniging heeft dat gebouw gekocht en verbouwd tot kantoor en 2 appartementen en de woning aan de Sint Willibrorduslaan 15 weer in de verhuur genomen.

In 2007 is de rechtsvorm veranderd van vereniging naar stichting en werd de naam veranderd in Woningstichting Obbicht en Papenhoven.

Toen in 2008 ook weer door saneringen de Rabobank haar kantoor te Obbicht ging sluiten heeft het bestuur besloten om het pand te kopen en er een kantoor van te maken .  Hierdoor bleef ook de pinautomaat behouden voor de gemeenschap Obbicht. Van het oude kantoor werd een appartement gemaakt.